Tuesday, August 24, 2010

ORIENTERING PRACTICAL AT KENANGA


18AUG; 8.30-12.00 PM

Setibanya aku di kenanga, kami diberi Quiz oleh Encik Hisyam...Quiz tersebut mengenai Knotting..markah penuh bagi quiz tersebut adalah 5, dan aku mendapat 4, kira boleh laa...  Activity orienteering , kitorang diajar oleh Encik Hisyam bagaimana untuk kami memulakan permainan ini..untuk permainan ni, mesti ada manila kad 7, checkpoint 1-6, dan last kad pulang ke pangkal jalan...Di kad tersebut mesti ada nama Team, Bearing, Distance dan jika korang baik hati, buat la clue...Nama team aku dengan Zam Kido..ni nama facebook zam la ni....mula-mula nak letak checkpoint dengan menggunakan compass...agak pening la, maklum la first time guna benda tu...harap maaf kan kesilapan saya tu..haha..tapi lepas da tahu cara menggunakannye, bukan main syok lagi.....kami bermula di almari.. first checkpoint kitorang letak belakang kerusi..checkpoint kedua pulak, di belakang tiang dengan clue daun pokok warna kuning..checkpoint seterusnya, kena naik bukit sikit...clue ke empat, kena turun balik, sebab clue ada di court bola tampar..checkpoint ke lima dekat tong sampah..dan yang terakhir, di tempat lepak di tempat permulaan..jarak keseluruhan tak jauh, kitorang antara yang paling dekat...pertandingan nak bermula..yang pilih aku nye, team BELLa dan fanem..aku dan zam buat dorang nye...nasib baik la dorang pemurah dan letak ditempat yang senang-senang...tapi malang bagi dorang dapat kitorang nye, sebab kitoran letak tempat pelik-pelik...hahaha..team aku dapat tempat ke-4, catatan masa ialah 17.03 saat...team bella dan fanem, kecian jugak aku tengok...sebab Nampak dorang terseksa..hahaha..berpeluh-peluh..tapi yang kecian checkpoint terakhir,,ni sume salah zam..aku da cakap,kira distance dulu..tapi dia degil..buat anggaran 15 meter..patut la dorang tak jumpe-jumpe rupanya distance nye ada la dalam 35 meter..haha..tapi, nak buat macammana,setiap manusia ada melakukan kesilapan....Soory la ye buat team Bella dan fanem....akhir sekali,kami diberitahu supaya bersedia untuk activity minggu depan....

sebelum memulakan game..taklimat dulu...

map diperbetulkan oleh Encik Hisyam...

ni Team Bella dan Fanem punya checkpoint ...

ni map aku...

No comments:

Post a Comment