Tuesday, August 24, 2010

NIGHT WALK


Jam menunjukkan pukul 12.00am...nightwalk bermula..mula-mula seram jugak la aku,mana tak seram, fesi cerita dengan agak menyeramkan,siap ada password lagi..password yang diberikan ialah ‘’BUSUT JANTAN’’ giler gempak paaword nye..haha..tapi yang aku pasti,semasa member password tu, sampai dekat orang belakang sekali password da bunyi lain..haha.. ada yang jadi ‘’BUDUT’’, ‘’BUSUK’’ dan macam-macam lagi la..haha..kami diberi briefing dan di ingat kan supaya membetulkan niat kami, dan dilarang cakap yang bukan-bukan..sebelum bermula, member aku Zaqwan(kepeng) membaca doa selamat... kemudian kami semua dibawa ke dalam hutan, setibanya di suatu tempat kami diarahkan tidur, sambil dilepaskan seorang demi seorang, aku yang ke 62..lame giler nak menunggu giiran aku tu..aku tertidur..sedar-sedar jam dah pukul 3.30 am..aku terbangun sebab sakit perut, aku tengok di depan aku tinggal 3 orang lagi..ni maknenye giliran aku hampir tiba,tapi sebelum tu aku pergi toilet untuk menunaikan hajat..hehe..lepas tu aku kembali ke markas dan tiba la giliran aku..peh, cuak jugak la aku mula-mula.. tapi konon nak cover macho,jalan jugak la dengan tenang..perhentian pertama aku da mula dengar bunyi yang tak sepatutnye..haha..tapi aku relax lagi,terus kan perjalanan dengan tenang dan selamber..hehe.. perhentian seterusnye, aku nampak 2 orang terbaring tengah jalan..sorang pakai kain hitam, sorang lagi selubung dengan kain putih..Alamak!! mambang sampai..haha..aku tengok je dan buat tak tahu je..tapi mambang tu berbunyi ‘’busut....’’ aku pun jawab ‘’jantan...’’haha.. aku meneruskan perjalanku..sehingga di suatu tempat, aku terdengar bunyi macam orang bergaduh..aku jalan depan sikit dan terserempak dengan Encik Hisyam dan member number 60,Encik Hisyam cakap dengan aku ‘’number 61 tak sampai lagi,kamu potong dia ke..’’aku da pelik,setahu aku aku tak jumpa siapa-siapa pun..aku teruskan perjalanan..sampai dipangkalan, aku tengok number 61 ada je, dah sampai da pun..rupenye gimik je..haha.. tiba di satu pondok, aku terserempak dengan fesi..aku tak bagi password, dia tegur ‘’ko kenapa tak bagi pasword’’ aku cakap ‘’saya tak takut..’’ dia cakap ’’ko nak tunggu sampai jumpe hantu baru nak bagi pasword’’ haha..sampai je fesi suruh tidur..tidur atas batu pun rasa macam tidur atas katil beb!! Keesokannye,baru aku tahu, ada macam-macam gelagat time NIGHTWALK tu..haha..ada yang sepanjang jalan tu sebut ‘’pasword..pasword..pasword..’’ sampai ‘’busut’’ tu pun dorang lupa..haha..ada yang sebut ‘’allahuakbar..allahuakbar..allahuakbar..’’ sepanjang jalan..haha..ada juga yang lari macam USAIN BOLT..haha..  

No comments:

Post a Comment