Thursday, October 21, 2010

MENEROKA GUA KANDU

Di sebelah petang nya pula, kira-kira jam 3 kami melakukan aktiviti meneroka gua kandu..peralatan yang kami bawa untuk pergi ke gua ialah head lamp, sapu tangan,air,dan topi..setibanya kami di situ, kami ,meneruskan perjalanan ke dalam gua ..pehhh... penat memang penat...tapi tiba di pintu gua, kami berdoa semoga kami dijauhi benda buruk, dan betulkan niat kami..

gua tu tempat bersejarah, tapi kenapa ada insan yang sanggup menconteng di dinding gua?kami dapat melihat pelbagai keajaiban ALLAH.. seperti, bagaimana batu-batu itu terjadi bentuk seperti seorang tua bagai menyambut kedatangan kami, seperti seekor singa dan gajah..kristal...air yang sentiasa mengalir dari batu,..terdapat juga telur dinosour yang besar,serta berakar...yang peliknya akar tu boleh hidup...

kemudian, tiba di satu tempat yang mempunyai pemandangan yang amat indah.. dari tempat tu, kami dapat melihat matrikulasi negeri perak...aku kali pertama masuk gua..aku di beritahu, jika di gua lain, semua da ada kemudahan,so, tak mencabar la..haha..kami selesai aktiviti caving ini pada jam 6.30 petang..dan kemudian pulang ke kem murni...

No comments:

Post a Comment