Tuesday, October 19, 2010

KAYAK AT TASEK SHAH ALAM

Pada 23hb september 2010, kami melakukan aktiviti berkayak. Kami berkayak di tasik Shah Alam. Untuk aktiviti kayak ni di uruskan oleh Mohammad Asirullah bin kamar, dia juga player UITM & Malaysia. Sebelum kami memulakan aktiviti kayak, Encik Hisham member taklimat dan memperkenalkan serba sedikit tentang kayak dan yang paling penting, anatomy kayak.

Pada hari ni juga, kami baru nak belajar pegang padle & cara mengayuh. setelah selesai taklimat yang diberi, tiba lah masa untuk demonstrasi kayak. Aku dan Asirul jadi volunteer untuk melakukan demo ni, kami menunjukan cara forward, backward, capside, tanda isyarat,dan lain-lain. first time capside, aku agak gelabah tapi semuanya berjalan dengn lancar..
Semua student SR113 turun dengan pasangan dan kayak masing-masing.. tapi kali ni aku dapat naik kayak single..hehe.. susah jugak nak control asyik berpusing je aku kat tasik tu..tapi, walaupun berpusing- pusing sepanjang round tasek tu, aku belum penah capsite lagi..kire terer la aku..hehe..

Setibanya di penghujung tasik itu,yang berhampiran dengan Masjid Shah Alam, kami semua berkumpul..dan disinilah kami mengcapsitekan kawan-kawan ku semua..hehe, akhir sekali kami mengejar Encik Hisham sebab kami nak capsite kan beliau juga..hehe..setelah jauh mengejar, akhirnya misi kami untuk capsite kan Lecture kami berjaya...MISSION COMPLETE... hehe.. kami kayuh kayak ke tempat permulaan, kami menaikkan kayak, buang air dalam kayak,kira barang dan terdapat PFD yang hilang.. activiti kami berakhir pada jam 1.30 tengahari.. jam 2 ada class BEL, nasib baik dengan budi bicara Puan Mastura, clas dilewat kan ke 2.30 petang...

No comments:

Post a Comment